Top 5 książek o marketingu, które musisz przeczytać

Top 5 książek o marketingu, które musisz przeczytać

Marketing wciąż się rozwija. Wczorajsze hity, dziś odchodzą w zapomnienie, dlatego nieustannie trzeba trzymać rękę na pulsie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem czy jesteś już starym wyjadaczem – wiedzę zawsze warto utrwalić, a dodatkowe informacje przyswoić.

  • Skivak
  • 08.06.2020
  • 3 minuty

Poniżej przedstawiamy nasze propozycje, które pomogą ci uporządkować dotychczasową wiedzę, a być może zaskoczą też nowymi odkryciami.

  1. Marketing. Wprowadzenie – Philip Kotler, Gary Armstrong

Obaj autorzy należą do grona największych autorytetów w dziedzinie marketingu. „Marketing. Wprowadzenie” to blisko 900 stron wiedzy o różnym podejściu firm do marketingu, współczesnych narzędziach budowania relacji z klientem oraz najnowszych technologiach stosowanych w marketingu.

okładka książki Marketing. Wprowadzenie

  1. Epic Content Marketing – Joe Pulizzi

 Joe Pulizzi – założyciel Content Marketing Institute – jest jednym z najbardziej cenionych autorytetów w zakresie content marketingu. Książka jego autorstwa to jeden z lepszych przewodników po marketingu treści. W przystępny sposób i lekkim językiem przekazuje wiedzę. Dowiesz się z niej, co zrobić aby zdobyć grono czytelników oraz jak tworzyć wartościowe treści. To kopalnia praktycznej wiedzy, gdyż Pulizzi zawarł w niej mnóstwo przykładów z doświadczenia własnego, jak i licznych ekspertów.

okładka książki epic content marketing

  1. Marketing za przyzwoleniem – Seth Godin

 Seth Godin jest amerykańskim marketingowcem oraz autorem wielu książek z dziedziny marketingu. To on spopularyzował pojęcie permission marketingu, czyli marketingu za przyzwoleniem. Marketing za przyzwoleniem to pozycja dla tych, którzy biorą pod uwagę różne rodzaje promocji. Autor opisuje tu problem zalewania odbiorców reklamami. Mówi o tym, jak pozyskać klientów bez manipulacji oraz natarczywego marketingu.

okładka książki marketing za przyzwoleniem

  1. W market[r]ingu, czyli jak nie zginąć w świecie mediów społecznościowych – Gary Vaynerchuk

 Gary Vaynerchuk jest ekspertem w zakresie mediów społecznościowych. W książce przekazuje teoretyczną wiedzę dotyczącą social mediów oraz ich wpływu na nasze życie. Omawia też przykłady działań podejmowanych przez marki. Vaynerchuk udziela praktycznych wskazówek, jak poruszać się po najpopularniejszych platformach społecznościowych – pokazuje, jak dopasowywać treści pod konkretne platformy. Obowiązkowa lektura dla social mediowych freaków, którzy mediami społecznościowymi zajmują się zawodowo.

okładka książki w market(r)ingu

  1. Narratologia – Paweł Tkaczyk

Pozycja z naszego rodzimego podwórka. „Narratologia” to książka, która niesie za sobą przesłanie, że kwintesencją skutecznego marketingu są dobrze opowiedziane historie. Powyższa pozycja zabierze Cię do świata opowieści. Autor udziela wskazówek dotyczących pisania treści, a także wystąpień publicznych. W przystępny i zabawny sposób przytacza wiele przykładów z życia codziennego i tego firmowego. Książka skierowana jest do osób zajmujących się reklamą, marketingiem. Do tych zajmujących się wystąpieniami publicznymi na co dzień oraz do osób pracujących z grupami, by mogli skutecznie przekazywać treści.

okładka książki narratologia