
Okres świąteczny jest bardzo intensywny dla wielu branż. Nie oszczędza również marketerów, którzy myślą o nim już po powrocie z letnich wakacji w sierpniu. Intensywnie zachodzą w głowę – w jaki sposób w tym roku być zauważonym wśród ogromu ofert, jak doprowadzić do konwersji, jak zostać zapamiętanym i jeszcze zgarnąć nagrodę za najlepszą kampanię świąteczną i przytrzeć nosa konkurencji 😉 Czy święta w Social Media mogą być udane? Sprawdźmy!
Z tego tekstu dowiesz się więcej o:
Może przydarzyć się viral. Serio! Okres świąteczny to doskonała okazja do tego, aby utworzyć kreatywną kampanię reklamową, która zostanie zapamiętana na bardzo długi czas i mało tego – zyska więcej udostepnień, niż profil Jennifer Aniston na Instagramie (żartujemy – tego nikt nie przebije). Doskonałym przykładem jest kampania świąteczna Allegro, która nie tylko promuje markę, ale również zwraca uwagę na podstawowy aspekt świąt – czyli czas relacji z bliskimi.
Allegro kampania z 2016 roku, która zyskała 1,3 mln wyświetleń, 14 tys. Udostępnień oraz 25 tys. reakcji na facebooku oraz rozpoczęła pewien kierunek kampanii reklamowych w formacie video, którego marka wiernie się trzyma:
Allegro kampania z 2019 roku:
Święta, to doskonały moment na to, aby kampanie reklamowe zapadły na dłużej pamięć w głowach naszych odbiorców, a nawet… stały się swego rodzaju symbolem. To właśnie udało się osiągnąć Coca-Coli, która otwiera sezon świąteczny kampanią z ciężarówką w telewizji. Każdy czeka na ten moment z nieukrywanym entuzjazmem (jak w przypadku pierwszego odsłuchu piosenki Wham!) Nie zapominajmy jednak o tym, że marka prowadzi zintegrowane działania marketingowe wokół świąt i wykorzystuje swój potencjał do maksimum w obszarze social media.
Na Facebooku można zagłosować na swoje miasto, do którego powinna przyjechać świąteczna ciężarówka Coca-Coli. Post funkcjonuje w sieci już od 18 listopada, a do tej pory zebrał już 133 tys. komentarzy!
Ciężarówka w Twoim mieście
Coca-Cola również nie zapomina o nagrodzeniu swoich fanów. Kolejna akcja świąteczna, w której można wygrać charakterystycznego białego misia zachęca do kupowania produktu i liczenia na świąteczny cud, który schowa się pod kapslem butelki w postaci kodu, który trzeba wpisać w dedykowanej aplikacji. Oczywiście – trzeba jeszcze pobrać aplikację.
Coca-Cola zdecydowanie przebija wszystkich pod względem działań marketingowych w okresie świątecznym. Nie ma co się dziwić, przecież nie ma świąt bez… reklamy Coca-Coli.
Oczywiście nie zapominajmy o charakterystycznym zdaniu: Coraz bliżej święta 😉
Wiele marek decyduje się na obrandowanie swoich produktów świątecznym designem. Ma to na celu nie tylko zwiększenie ich sprzedaży, ale również zaktywizowanie kolekcjonerów oraz fanów w social media, którzy chętnie będą się dzielić zdjęciami produktów na swoich profilach, tym samym napędzając sprzedaż.
Pepsi- świąteczna puszka
Świąteczny design produktów również doskonale sprawdzi się na świątecznym stole, idealnie wpasowując się w wystrój, a więc – namawia do zakupu, a także zrobienia zdjęcia i udostepnienia na swoich profilach w social media… Coca-Cola kierując się tą myślą, na Instagramie utworzyła dedykowany hashtag #CorazBliżejŚwięta i zbiera content od fanów, chętnie udostępniając te lepsze foto na swoim oficjalnym profilu:
Święta to taki czas w roku, że produkty możesz udowodnić, że Twoje produkty są idealne dla wszystkich. Dosłownie. I tu pojawia się głęboki CSR, na który nastawia się m.in. Zalando. Produkty, które dystrybuuje platforma będą idealne dla każdej rasy, dla każdego wieku, każdej płci, etc. W tej platformie sprzedażowej – każdy znajdzie coś dla siebie, a przede wszystkim to Ty znajdziesz tam coś dla każdego i dla siebie. I to wszystko w duchu świątecznym. Zobaczcie reklamę Zalando z zeszłego roku:
Zalando Zawsze modnie
oraz z tego roku:
Oczywiście w dużej kampanii reklamowej w klimacie świątecznym skierowanej do różnych mediów nie może zabraknąć znanych twarzy – aktorów, muzyków, celebrytów, influencerów, etc. To oni są dla klientów wzorem, a także mają ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlaczego nie mieliby polecić produktu marki szerszej publiczności na swoich profilach w social media? Marki również chętnie decydują się na cross contentu z gwiazdami w swoich kanałach w okresie świątecznym. To rodzaj sytuacji win-win – gwiazdy zdobywają nowych fanów i rozgłos, marka ma większą sprzedaż, a my… cieszmy się dobrze zorganizowaną akcją reklamową 😉
Tegoroczny Play z kampanią telewizyjną oraz YouTube’ową:
I dalsze wykorzystanie potencjału gwiazd na video cover na facebooku:
Okres świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra, to również czas, w którym wiele par się zaręcza. Sprzyjają temu okoliczności, obecność rodziny oraz determinacja Panów, którzy w ten sposób mają prezent dla Pań z głowy. Oczywiście, to nie tylko czas na zaręczyny, ale również gorący okres, w którym kobiety oczekują pięknych prezentów, a Panowie chętnie decydują się na biżuterię, w której doborze pomoże zawsze kompetentna obsługa w salonie danej marki.
W Polsce pierwszeństwo na rynku w realizacji świątecznej strategii marketingowej bierze na siebie marka Apart, która już po 2 listopada zaczyna prężnie działać. Content świąteczny brandu możemy oglądać w różnych formatach reklamowych ATL oraz BTL dosłownie na każdym kroku.
Apart FB:
Apart YT
Jesteśmy przekonani, ze każda branża znajdzie sposób na to, aby kreatywnie zaprezentować swoją ofertę Klientom w duchu świątecznym. Uwierzcie nam, marketerzy zacierają ręce, aby móc zrealizować dobrą kampanię świąteczną dla Waszego biznesu.