Jasmeen – case study

Jasmeen – case study

W komunikacji pomiędzy odbiorcą a marką liczy się ich wzajemna relacja. Największym sukcesem, jaki można osiągnąć jest moment, w którym ta relacja staje się nierozerwalna, zaspokaja wzajemne potrzeby, a także tworzy nieograniczone pole zaufania. Taką relację budujemy w komunikacji marki Jasmeen i jej grupy docelowej. Stawiamy na bliskość.

  • Aleksandra Kietrys
  • 29.07.2019
  • 5 minut

O marce

Marka Jasmeen to cała gama produktów orientalnych, począwszy od hummusu, a skończywszy na baba ghannoush. Marka swoje produkty opiera na tradycyjnych recepturach kuchni bliskowschodniej, przykładając dużą uwagę do wysokiej jakości składników. 

Idea

Postanowiliśmy to wykorzystać w strategii oferując marce komunikację, w której liczy się bliskość. W kuchni Bliskiego Wschodu posiłki spożywane są razem, w gronie bliskich osób, to kultura jedzenia. Jasmeen jest nie tylko ofertą orientalnych smaków ukrytych w produktach marki, to również otwarte zaproszenie do stołu, do którego zasiądzie całe grono bliskich osób, aby spędzić miło czas, przy dobrym jedzeniu, które pomimo odległości geograficznej, znajduje się na talerzu TU i TERAZ. 

kobieta, puszki, jasmeen, produkty

Zadanie

Naszym celem było wzmocnienie przekazu marki o dostępności produktów, zwiększenie zasięgów oraz świadomości, a także zaangażowanie użytkowników do interakcji z nią. 

Stworzyliśmy hasło bliżej orientu nadając marce przyjaznego wydźwięku komunikacji, w której chce, aby odbiorcy byli stymulowani orientalnym akcentem potraw, przepisów i porad z wykorzystaniem produktów marki, mając pełną świadomość, iż są one w zasięgu ich ręki.

Marka Jasmeen zdecydowała się również na współpracę z Samar Khanafer – finalistką III edycji MasterChefa, mianując jej osobę Ambasadorką Marki orientalnych smaków z wykorzystaniem jej wiedzy o produktach, potrawach i zwyczajach panujących w Libanie.

kobieta oparta na łokciu, produkty spożywcze, jasmeen

Realizacja

We współpracy z Jasmeen oraz Samar Khanafer stworzyliśmy film reklamowy dla tego brandu oraz cykl długich formatów video z autorskimi przepisami Samar, z wykorzystaniem produktów marki, które publikowane są na kanale YouTube Jasmeen oraz promowane w jej kanałach Social Media. Dodatkowo stworzyliśmy dla marki liczne materiały towarzyszące z udziałem Ambasadorki, w formie krótkich przepisów video o charakterze DIY, atrakcyjnych wizualnie cinemagrafów oraz teaserów zachęcających do zapoznania się bliżej z marką. Zgodnie z big idea, przebieg realizacji prac na planie również zostanie opublikowany, pod postacią angażującego materiału video making of, na kanałach komunikacji marki.

Strategię komunikacji realizujemy poprzez kanały social media: Facebook oraz Instagram, na których publikowane są treści o charakterze inspiracyjnym, lifestyle, edukacyjnym oraz z użyciem produktów marki. Wśród publikowanego contentu, poza formatami video, znajdują się również profesjonalne zdjęcia potraw przygotowanych przez Samar Khanafer, materiały backstage’owe z planu oraz grafiki statyczne z inspiracjami dla potraw i produktów Jasmeen.

Chcąc wzmocnić relację pomiędzy użytkownikiem a marką stworzyliśmy dedykowaną grupę na facebooku, na której dzielimy się poradami, przepisami, a także inspiracjami kulinarnymi z Kuchni Bliskiego Wschodu. Działania marki na grupie są wspierane przez Ambasadorkę, która równie chętnie dzieli się swoim know how z fanami marki wzbogacając treści o własne doświadczenia kulinarne.

Dodatkowym wsparciem komunikacji marki w Internecie jest zaprojektowany przez SKIVAK Landing Page, na którym znajdują się przepisy Samar Khanafer z prezentacją wykorzystanych produktów marki oraz materiałem video, w którym Ambasadorka przygotowuje daną potrawę.

tablet z grafikami spożywczymi, jasmeen

Efekty:

Marka rozpoczęła komunikację 10 czerwca 2019 roku, zatem dopiero się rozkręcamy, ale: 

– jej profil na Facebooku zebrał obecnie 147 followersów, a największy zasięg publikowanej treści wyniósł 29 196, 

– w grupie aktywnie udziela się 68 członków, 

– profil na Instagramie śledzi 302 followersów,

– pierwszy publikowany film z przepisem na kanale YT uzyskał 26 728 wyświetleń, a użytkownicy obejrzeli ponad 85% materiału. Kanał zebrał 36 subskrybentów.

– landing page w ciągu ostatnich 30 dni odwiedziło 227 aktywnych użytkowników.

 

Przed nami jeszcze dużo pracy, jednak już dzisiaj zapraszamy Was do poznania świata smaków kuchni Bliskiego Wschodu. Szukajcie Jasmeen na Facebooku, Instagramie, YouTubie oraz na stronie www. A jeśli chcecie podzielić się przepisem, dołączcie do grupy

Bądźcie bliżej orientu z marką Jasmeen. 

 

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.kietrys@skivak.pl