Jak eko trend wpłynął na nowoczesny marketing?

Jak eko trend wpłynął na nowoczesny marketing?

Coraz większa świadomość ekologiczna konsumentów kształtuje nie tylko zdrowe i wartościowe nawyki w społeczeństwie, ale także realnie wpływa na kształtowanie oferty sprzedażowej we wszystkich sektorach gospodarki.

  • Skivak
  • 07.01.2020
  • 3 minuty

Ekologiczne nawyki i społeczna odpowiedzialność biznesu, która od kilku już lat jest pieczołowicie budowana przez duże brandy doskonale wpływa nie tylko na kształtowanie pozytywnego wizerunku, ale także realnie przekłada się na trudne dla świata zmiany. 

EKO sprzedaż

Trendy związane z ekologicznymi materiałami, produktami z recyklingu oraz materiałami pochodzących z bawełny ze zrównoważonych plantacji to wiodące rozwiązania sprzedażowe dużych sieci, które jeszcze niedawno swoje działania marketingowe opierały głównie na strategii cenowej. Aktualnie wszelkie ekologiczne trendy wpływające m.in. na produkcję kurtek, swetrów czy koszulek wytworzonych z recyklatów to świetny chwyt marketingowy, który ma na celu nie tylko ocieplenie wizerunku marki świadomej ekologicznie, ale także przekonanie do siebie coraz to młodszych grup odbiorców, którzy zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale także jakość i przede wszystkim wartości marki. Wśród dużych brandów odzieżowych w takich działaniach przoduje zdecydowanie H&M, a za nim podążają inne: Reserved czy Orsay. 

EKO produkcja

Jednak w dzisiejszych czasach nie tylko jakość produkowanych przedmiotów ma znacznie, ale liczy się także to, w co pakowane, są dalej poszczególne produkty. Wiarygodność i zaufanie do ekologicznej marki budowana jest na każdym etapie świadomości konsumenckiej. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego chociażby LIDL – ich świadomość ekologiczna oraz marketingowa stoi na bardzo wysokim poziomie, dzięki czemu wszelkie rozwiązania BIO oraz eko są dla klientów wiarygodne, a składane w formie przyrzeczenia, sprawiają, że konsumenci chcą być częścią oferowanych rozwiązań, dzięki czemu mają także szansę by przyczynić się do pozytywnych zmian klimatycznych. 

EKO rekrutacje

Świadomość ekologiczna generacji Millenialsów, a także generacji Z to wyzwanie nie tylko dla marketerów, ale także HRowców, którzy w swoich codziennych działaniach sięgają po jedną z gałęzi marketingu jaką jest Employer Branding. Budowanie wizerunku firmy świadomej, przyjaznej i otwartej na dynamiczne zmiany to ważny element procesu rekrutacyjnego. Duża konkurencyjność w poszukiwaniu nowych, odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, sprawia, że to właśnie marki muszą coraz częściej dostosować się do ich wymagań i odpowiednio zbadać grupę docelową by być odpowiedzią na ich potrzeby, nie tylko materialne, ale także te związane z wartościami. Liczne inicjatywy prośrodowiskowe to działania, które budują tkankę całej firmy oraz tworzą poczucie aktywnej wspólnoty. 

Ekologia to przyszłość

I to nie tylko przyszłość naszej planety, ale także konieczne zmiany jakie należy poczynić, by dostosować się do oczekiwań świadomych konsumentów. Wiedzą o tym restauratorzy, którzy masowo zaprzestali serwowania napojów z plastikowymi słomkami, ale wiedzą też o tym największe punkty sprzedaży detalicznej – IKEA, która namawia do recyklingu własnych produktów, LIDL, który zobowiązał się do zużycia 800 ton plastiku mniej do 2025 roku, czy Tesco, które w 2018 i 2019 roku zmarnowało 17% mniej jedzenia niż w latach poprzednich.