Zaangażowanie fanów najlepiej zmierzy sukces marki.

Zaangażowanie fanów najlepiej zmierzy sukces marki.

Od fana do ambasadora marki – tę ścieżkę mogą przejść Twoi followersi. Jeśli im na to pozwolisz. Zbuduj zaangażowanie, a zyskasz więcej niż Ci się wydaje! Dlaczego to takie ważne? Sprawdź.

  • Skivak
  • 21.05.2019
  • 4 minuty

Sukces mierzony zaangażowaniem

Masz swój profil w mediach społecznościowych? W takim razie, znasz na pewno to uczucie, w którym dodajesz swoje zdjęcie, np.: z wakacji, a kiedy Twoi znajomi rozdają pod nim swoje lajki oraz komentują treść, robi Ci się miło, prawda? Myślisz wtedy, że to zdjęcie, które przed chwilą udostępniłeś: a) prezentuje Cię korzystnie i Twoja samoocena rośnie jak czytasz pozytywne komentarze, b) jesteś super lubiany i Twoi znajomi chętnie Cię obserwują i interesują się Twoim życiem, c) jesteś super fotografem i powinieneś wysłać to foto na konkurs.

Przykładów jest dużo, jednak nie o to chodzi. Chodzi o ten sukces, który osiągnąłeś, dodając jedno zdjęcie, a zyskując… zaangażowanie Twoich znajomych. Brawo! Ten sukces, to sukces Twojej marki własnej. Przełóż to teraz na konkretny brand.

Mierzalny efekt

Zaangażowanie to jeden ze wskaźników, którym mierzy się sukces strategii obecności marki w Social Media. Skąd ten wniosek? Już wyjaśniam. Przede wszystkim – zaangażowanie to każdego rodzaju interakcja, którą pozostawią po sobie użytkownicy na profilu marki w social media. Na Instagramie to serduszko, komentarz, czy odpowiedź na relację marki. Na Facebooku jest ich o wiele więcej – każda reakcja zostawiona pod postem ( czy wiecie, że reakcje Wrr i Smutek mierzone są jako negatywne wg założeń algorytmu facebooka ?) przekłada się na korzyść dla marki. Tak, również na Linkedin, dzięki poleceniom, udostępnieniom i komentarzom.
smartfon oparty o monitor ze statystykami

Czysty zysk

Wyżej wspomniałam, że zaangażowanie przekłada się na korzyść marki, w jaki sposób? Otóż każda forma zaangażowania followersów przekłada się na większy zasięg. To oznacza, że treści Twojej marki wędrują o wiele dalej, niż myślisz. Możliwe, że nawet uda Ci się dosięgnąć szczebla virala, jeśli się postarasz, ale o tym za chwilę. Większy zasięg to nie jedyna korzyść, jaka płynie z zaangażowania followersów. Otóż obserwując, jaki content cieszy się największą popularność, możesz aktualizować strategię marki na bieżąco. Wówczas – możesz tylko wspinać się wyżej, aż osiągniesz założone cele komunikacyjne.

Followers. Fan. Ambasador.

Okay, już wiesz, że wraz z wzrostem zaangażowania rośnie zasięg, że ma on znaczenie dla strategii marki i budowania jej sukcesu. Teraz przeczytasz o tym, co jest największą formą sukcesu dla konta marki w social media – nie ilość followersów, nie super zasięgi, ani też dobre kampanie reklamowe. Największym sukcesem marki jest pozyskanie jej Ambasadorów. Kim jest Ambasador marki? To osoba, którą wyłowiłeś z tłumu Fanów, którzy oczywiście wcześniej byli Twoimi followersami. Ambasador marki, to szczery Fan brandu, który zawsze stanie w obronie marki, poleci ją dalej, a także będzie dbał o jej dobry marketing. To osoba, z którą zwiążesz się na dłużej – zadbasz o nią, a ona będzie dbać o Ciebie i o reklamę, dobrą reklamę – naturalną.

Ambasador marki chętnie angażuje się w życie brandu, który lubi, tylko i wyłącznie dlatego, że go lubi, że marka jest sprawdzona, korzysta z jej produktów lub usług, jest zadowolony. To nie pracownik, to prawdziwy fan. I uwierz nam, ten fan przyprowadzi do marki wielu innych przyszłych fanów.

Marka dla Ambasadora

Pamiętaj o tym, aby z czasem docenić swojego Ambasadora. Masz grupę? Mianuj go administratorem. Jest Twoim Klientem? Daj mu do testowania nowe produkty, niech wypowie się na fanpage’u. Nagradzaj jego aktywność – oferuj rabaty, wysyłaj gift boxy. Wykorzystaj jego zaangażowanie – wprowadź go w strategię, współpracuj z nim przy konkursach, akcjach specjalnych, etc. Zobaczysz, że zyskasz na tym więcej, niż Ci się wydaje!

***BONUS***

Chciałbyś zostać Ambasadorem marki? Wejdź do jej świata i angażuj się w całym cyklu jej życia. Wysyłaj fotki na profil firmowy, mów o marce dobrze, angażuj się na jej profilach w social media, nawiąż kontakt i zbuduj relację. Zaufaj nam, po drugiej stronie Messengera moderatorzy to widzą i wiedzą, co zrobić z tym dalej

 

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.walczak@skivak.pl