
Od fana do ambasadora marki – tę ścieżkę mogą przejść Twoi followersi. Jeśli im na to pozwolisz. Zbuduj zaangażowanie, a zyskasz więcej niż Ci się wydaje! Dlaczego to takie ważne? Sprawdź.
Masz swój profil w mediach społecznościowych? W takim razie, znasz na pewno to uczucie, w którym dodajesz swoje zdjęcie, np.: z wakacji, a kiedy Twoi znajomi rozdają pod nim swoje lajki oraz komentują treść, robi Ci się miło, prawda? Myślisz wtedy, że to zdjęcie, które przed chwilą udostępniłeś: a) prezentuje Cię korzystnie i Twoja samoocena rośnie jak czytasz pozytywne komentarze, b) jesteś super lubiany i Twoi znajomi chętnie Cię obserwują i interesują się Twoim życiem, c) jesteś super fotografem i powinieneś wysłać to foto na konkurs.
Przykładów jest dużo, jednak nie o to chodzi. Chodzi o ten sukces, który osiągnąłeś, dodając jedno zdjęcie, a zyskując… zaangażowanie Twoich znajomych. Brawo! Ten sukces, to sukces Twojej marki własnej. Przełóż to teraz na konkretny brand.
Zaangażowanie to jeden ze wskaźników, którym mierzy się sukces strategii obecności marki w Social Media. Skąd ten wniosek? Już wyjaśniam. Przede wszystkim – zaangażowanie to każdego rodzaju interakcja, którą pozostawią po sobie użytkownicy na profilu marki w social media. Na Instagramie to serduszko, komentarz, czy odpowiedź na relację marki. Na Facebooku jest ich o wiele więcej – każda reakcja zostawiona pod postem ( czy wiecie, że reakcje Wrr i Smutek mierzone są jako negatywne wg założeń algorytmu facebooka ?) przekłada się na korzyść dla marki. Tak, również na Linkedin, dzięki poleceniom, udostępnieniom i komentarzom.
Wyżej wspomniałam, że zaangażowanie przekłada się na korzyść marki, w jaki sposób? Otóż każda forma zaangażowania followersów przekłada się na większy zasięg. To oznacza, że treści Twojej marki wędrują o wiele dalej, niż myślisz. Możliwe, że nawet uda Ci się dosięgnąć szczebla virala, jeśli się postarasz, ale o tym za chwilę. Większy zasięg to nie jedyna korzyść, jaka płynie z zaangażowania followersów. Otóż obserwując, jaki content cieszy się największą popularność, możesz aktualizować strategię marki na bieżąco. Wówczas – możesz tylko wspinać się wyżej, aż osiągniesz założone cele komunikacyjne.
Okay, już wiesz, że wraz z wzrostem zaangażowania rośnie zasięg, że ma on znaczenie dla strategii marki i budowania jej sukcesu. Teraz przeczytasz o tym, co jest największą formą sukcesu dla konta marki w social media – nie ilość followersów, nie super zasięgi, ani też dobre kampanie reklamowe. Największym sukcesem marki jest pozyskanie jej Ambasadorów. Kim jest Ambasador marki? To osoba, którą wyłowiłeś z tłumu Fanów, którzy oczywiście wcześniej byli Twoimi followersami. Ambasador marki, to szczery Fan brandu, który zawsze stanie w obronie marki, poleci ją dalej, a także będzie dbał o jej dobry marketing. To osoba, z którą zwiążesz się na dłużej – zadbasz o nią, a ona będzie dbać o Ciebie i o reklamę, dobrą reklamę – naturalną.
Ambasador marki chętnie angażuje się w życie brandu, który lubi, tylko i wyłącznie dlatego, że go lubi, że marka jest sprawdzona, korzysta z jej produktów lub usług, jest zadowolony. To nie pracownik, to prawdziwy fan. I uwierz nam, ten fan przyprowadzi do marki wielu innych przyszłych fanów.
Pamiętaj o tym, aby z czasem docenić swojego Ambasadora. Masz grupę? Mianuj go administratorem. Jest Twoim Klientem? Daj mu do testowania nowe produkty, niech wypowie się na fanpage’u. Nagradzaj jego aktywność – oferuj rabaty, wysyłaj gift boxy. Wykorzystaj jego zaangażowanie – wprowadź go w strategię, współpracuj z nim przy konkursach, akcjach specjalnych, etc. Zobaczysz, że zyskasz na tym więcej, niż Ci się wydaje!
Chciałbyś zostać Ambasadorem marki? Wejdź do jej świata i angażuj się w całym cyklu jej życia. Wysyłaj fotki na profil firmowy, mów o marce dobrze, angażuj się na jej profilach w social media, nawiąż kontakt i zbuduj relację. Zaufaj nam, po drugiej stronie Messengera moderatorzy to widzą i wiedzą, co zrobić z tym dalej
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.walczak@skivak.pl