User Generated Content w social media

User Generated Content w social media

User Generated Content (inaczej UGC) to wszelkie teksty, filmy, obrazy czy recenzje stworzone przez profile prywatne. Marki często decydują się na udostępnianie takich treści dotyczących swoich produktów czy usług na swoich oficjalnych profilach. Jakie przynosi to korzyści dla firmy?

  • Anna Adamczyk
  • 27.08.2019
  • 6 minut

Najpopularniejszą platformą, gdzie użytkownicy dzielą się stworzonymi przez siebie, unikalnymi treściami jest Instagram. Często prezentują w nich produkty, z których korzystają, dzielą się opiniami na temat ich użytkowania czy zdają relację z miejsc w których korzystają z rozmaitych usług. Zdecydowanie warto monitorować działania Instagramerów dotyczące naszej marki i aktywnie włączać publikowane przez nich posty w nasze content plany. Dlaczego?

Po pierwsze: autentyczność

Konsumenci chętniej przeglądają treści wygenerowane przez zwykłych użytkowników niż stworzone przez wielkie marki. Większość z nich jest zdania, że kreowane przez firmy opinie czy opisy właściwości produktu nie są obiektywne i nie ufa im. To jeden z powodów, dla których warto postawić na content repostowany od użytkowników – zdecydowanie wpłynie to na wzrost wiarygodności marki. Taki content udostępniony z innych kont cieszy się później dużą popularnością wśród fanów danego profilu, więc dzięki takim działaniom z pewnością uda się nam poprawić wskaźniki aktywności i zaangażowania followersów.

Wpływ UGC na decyzje zakupowe

Według danych Business Wire, ponad 80% użytkowników Internetu twierdzi, że UGC ma znaczący wpływ na ich decyzję o zakupie danego produktu czy usługi. Dzielenie się pozytywnymi doświadczeniami związanymi z marką pozwala przekonać niezdecydowanych do zakupów czy skorzystania z oferty danego miejsca. Dotarcie z autentycznymi, pozytywnymi opiniami do szerszego grona odbiorców z pewnością poskutkuje wzrostem zainteresowania marką i przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

Jak zrobić to dobrze?

Chyba nie musimy już przekonywać Was dalej, że publikacja takich treści to same korzyści dla marki. Jak jednak robić to poprawnie, z zachowaniem wszystkich niepisanych przepisów internetowej netykiety? Po pierwsze – zawsze pytać o zgodę. Publikacja zdjęć na profilu marki bez wiedzy i zgody autora takiej treści jest niedopuszczalna. Przed wykorzystaniem reposta z danego konta, w komentarzu pod oryginalnym zdjęciem, które chcielibyśmy udostępnić zapytać użytkownika, czy wyraża na to zgodę. Dobra wiadomość: zwykle Instagramerzy nie widzą przeszkód i chętnie dzielą się swoimi treściami 😉 Pamiętajmy jednak, by zawsze oznaczyć w poście autora zdjęcia i – jeśli mamy taką możliwość – zaoferować coś w zamian, np. rabat na produkty naszej marki.

Przykłady

User generated content staramy się wprowadzać na konta naszych Klientów. Jednym z przykładów jest Instagram Raben Group, gdzie co jakiś czas zamieszczane są nadsyłane przez fanów strony zdjęcia Raben Trucków, czy fotografie kierowców spędzających swój wolny czas w trasie.

To świetne wsparcie dla działań wizerunkowych firmy, pomaga kreować wizerunek Raben Group jako pracodawcy oferującego ciekawą pracę pełną wyzwań.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Raben Group (@raben_group)

Pomysłem na zachęcenie odbiorców do tworzenia treści związanych z marką są także kreatywne konkursy. Dla marki GS1 prowadzimy obecnie konkurs, w którym fani wymyślają innowacyjne zastosowania standardów wykorzystywanych w firmie lub fotografują te, które już zaistniały w przestrzeni publicznej.

 

W zeszłym roku Wasze prace zrobiły na nas tak ogromne wrażenie, że postanowiliśmy w tym roku zorganizować II edycję…

Opublikowany przez GS1 Polska Piątek, 12 lipca 2019

 

 

Jeśli chcesz przeczytać więcej o angażowaniu fanów w budowanie społeczności wokół swojej marki, zajrzyj tutaj. A jeśli potrzebujesz pomocy w budowaniu strategii dla swojego brandu, która aktywnie wykorzystuje UGC – pisz do nas na brief@skivak.pl