
Jeżeli chodzi o funkcjonalności Instagrama, przeglądanie Instastories powoli staje się ważniejsze dla użytkowników od oglądania fotografii wrzucanych na obserwowane profile i feed.
Instagram stał się medium społecznościowym, na który userzy wrzucają swoje treści w bardzo przemyślany i konceptualny sposób. Za chwilę do gry wejdzie kolejna funkcja Instagrama – tym razem na Instastories – dzięki której użytkownicy będą mogli dokładniej planować treści udostępniane przez swoje relacje w aplikacji.
Z tego tekstu dowiesz się więcej o:
Funkcję po raz pierwszy opisał na swoim Twitterze @giuseppe_twt. Zauważył on, że wszystkie treści złapane przez jego aparat w aplikacji Instagram (zarówno zdjęcia, jak i filmy) są tam dostępne przez kolejne 7 dni i nie ulegają skasowaniu.
New! Instagram will now save everything captured with the Stories camera in the app for 7 days
You can then visit ‘Recents’ to share your favourites later
h/t @giuseppe_twt pic.twitter.com/TIvtY38ASC
— Matt Navarra (@MattNavarra) 20 czerwca 2019
Użytkownik może do nich swobodnie wrócić w ciągu tygodnia i opublikować w swoim Stories. Funkcja jest na razie testowana na wybranych profilach, ale z pewnością wkrótce zostanie wprowadzona dla szerszej puli użytkowników aplikacji.
Zapisane zdjęcia i filmy pozwalają użytkownikom na dopracowywanie swoich relacji, przez co są one bardziej przemyślane i atrakcyjne dla odbiorców. Z jednej strony jest to trochę odejście od pierwotnych założeń Snapchata, z którego wywodzą się wszystkie tzw. relacje w mediach społecznościowych (miały to być krótkie materiały video i zdjęcia, „surowe” w swojej formie, jak najbardziej autentyczne, znikające z aplikacji po 24 godzinach). Z drugiej – dostęp do wszystkich „złapanych” kamerą ujęć i zdjęć daje użytkownikom możliwość maksymalnego dopracowania publikowanego contentu. Powinno się to przełożyć na ilość materiałów publikowanych przy pomocy tej funkcji, ponieważ użytkownicy chętniej dzielą się w sieci materiałami dobrymi jakościowo.
Recent z pewnością docenią także influencerzy, którzy aktywnie współpracują z dużymi markami. Złapanie idealnego ujęcia czy najlepszego momentu podczas danego wydarzenia jest dla pracy influencera niezwykle istotne. Oczywiście, ograniczenia można obejść przy pomocy nagrywania za pomocą aparatu w telefonie, a następnie załadować edytowane najlepsze zdjęcie lub film – pamiętajmy jednak, że Instagram posiada specjalne algorytmy, które powodują kompresję i utratę jakości contentu załadowanego „z zewnątrz” do aplikacji. Dzięki nowej funkcji publikujący nie będą musieli borykać się z utratą jakości swoich zdjęć i filmów, a jednocześnie mieć szansę na dowolne dopracowanie swoich treści przed publikacją na swoim kanale.
Nie da się ukryć, że to właśnie w Instastories aplikacja widzi w tym momencie największy potencjał do rozwoju i ostatnio wszystkie zmiany i ulepszenia dotyczą właśnie tej funkcji Instagrama. I okazuje się to procentować, ponieważ duże marki nie pozostają na te zmiany obojętne – wg. ostatnich doniesień digiday.com, marki coraz chętniej przeznaczają fundusze na działania reklamowe z użyciem właśnie Instagram Stories.
Jeśli szukasz pomysłu na ciekawe wykorzystanie Instastories w kampanii swojej marki, napisz do nas na digital@skivak.pl. Pomożemy Ci w pełni wykorzystać to narzędzie dla realizacji celów twojej firmy.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.adamczyk@skivak.pl