
Jeden z naszych klientów, międzynarodowa firma GS1, zajmująca się standaryzacją, przygotował raport na temat wpływu numeru GTIN na sprzedaż w internecie. Szczegółowe dane mogą zaskoczyć niejednego z nas, dlatego warto sprawdzić co wpływa na zwiększenie ruchu na internetowych witrynach.
Z dokumentu wynika, że dzięki implementacji standardu GS1 SmartSearch witryna internetowa zyskuje zwiększenie liczby użytkowników, zwiększenie liczby odsłon i zmniejszenie współczynnika odrzuceń.
Z tego tekstu dowiesz się więcej o:
Do pilotażowego wdrożenia standardu GS1 SmartSearch zgłosiło się kilkanaście polskich sklepów internetowych, a do badania zostało wyselekcjonowanych pięć z nich. Kluczem do wyboru sklepów była ich różnorodność pod względem branży, wielkość, struktura ruchu czy oprogramowania.
Efekty wdrożenia GS1 SmartSearch zaskoczyły nawet właścicieli sklepów. Uzyskano bowiem m.in. wzrost liczby odwiedzających o 85% przy zmniejszonym o 15% współczynniku odrzuceń.
„Każda standaryzacja zwiększa efektywność w osiąganiu zamierzonego celu. Nie ma potrzeby przekonywać nikogo, że obecność w Google jest kluczowa dla krwioobiegu każdego współczesnego biznesu, szczególnie tego spod znaku „e”. Obligatoryjne numery GTIN, które mają unormować obecność produktu w usługach promowanych przez Google, to po prostu następny, całkowicie zrozumiały i ewolucyjny krok. W tym kontekście należy się cieszyć, że polski oddział GS1 tak prężnie i skutecznie pomaga e-przedsiębiorcom w sprostaniu nowym wymaganiom. Coś, co jeszcze kilka lat temu było dowolnością, dziś staje się obligatoryjne. Zawsze w takim przypadku chaos towarzyszący zmianie na pewien czas wstrzymuje skuteczność wdrożeń. Na szczęście w przypadku GS1 SmartSearch mamy od początku klarowną sytuację.”
„14 lutego br. Google wprowadziło wymóg oznaczania produktów dostępnych w sklepach on-line numerem GTIN, który do tej pory kojarzył się głównie z kodami EAN i sprzedażą stacjonarną. Jako agencja content marketingowa dobrze wiemy, jak ważne w internecie są precyzja opisu i wysoka pozycja w wyszukiwarce. W handlu on-line przekłada się to wprost na wyższą sprzedaż. Jak można ją sobie zapewnić? Rozwiązaniem jest nowy standard opisu produktu – GS1 SmartSearch, który opiera się o rozwiązanie Schema.org stworzone przez Google”.
„Przeprowadzone przez nas w Polsce badanie i jego efekt potwierdzają wyniki analiz dokonywanych przez GS1, np. we Francji. Działanie w globalnej organizacji oraz współpraca z Google pozwala nam oceniać trendy i działania w branży e-commerce z perspektywy wielu rynków, a to z kolei przynosi korzyści lokalnemu rynkowi sklepów internetowych w Polsce”.
Cały raport na temat wdrożenia GS1 SmartSearch oraz szczegółowe dane projektu znajdują się tutaj.
Marta Szymborska
Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR
e-mail: marta.szymborska@gs1pl.org
tel.: 61 850 49 72
tel. kom.: 887 889 705
GS1 Polska – Zarządza Systemem GS1 w Polsce. Jako jedyna upoważniona instytucja przyjmuje polskie firmy i instytucje do Systemu GS1 i nadaje im uprawnienia do stosowania kodów kreskowych GS1. Wspiera uczestników systemu w efektywnym wdrażaniu standardów GS1, stanowiących zbiór wielobranżowych rozwiązań i narzędzi identyfikacyjnych oraz komunikacyjnych. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań.
Więcej informacji na www.gs1pl.org