Personalizacja i dynamiczne treści – jak wykorzystać je w digitalu?

Personalizacja i dynamiczne treści – jak wykorzystać je w digitalu?

XXI wiek to czas, kiedy konsumenci sporą część swojego czasu spędzają w Internecie. Marki biją się o przyciągnięcie uwagi swoich potencjalnych klientów, wydając coraz to większe pieniądze na kampanie digitalowe.

  • Skivak
  • 07.01.2020
  • 3 minuty

XXI wiek to czas, kiedy konsumenci sporą część swojego czasu spędzają w Internecie. Marki biją się o przyciągnięcie uwagi swoich potencjalnych klientów, wydając coraz to większe pieniądze na kampanie digitalowe.

W dzisiejszych czasach wyzwaniem stało się osiągnięcie maksymalnie wysokiego zwrotu z kampanii płatnych w mediach społecznościowych. Łatwo „przepalić” dużych budżet, jednak osiągnięcie wysokiego zwrotu z inwestycji to już wyższa szkoła jazdy. Jednym z pomysłów na realizację tych ambitnych celów jest personalizacja treści, która wciąż zdaje się być nie do końca doceniana przez marketerów.

Dobrze spersonalizowane reklamy i treści przynoszą lepsze efekty, a dzięki ich stosowaniu mamy większą pewność, że po ich kliknięciu internauci zdecydują się na zakup. W erze niezwykle popularnego w Polsce AdBlocka stosowanie formatów dostosowanych do odbiorców angażuje ich, większa współczynniki konwersji, poprawia lojalność marki i zwiększa przychody.

Z danych Evergage wynika, że choć z personalizacji korzysta 92% wszystkich marketerów, to jednak głównym miejscem ich działań pozostają kampanie mailingowe – a przecież to tylko ułamek możliwości które daje nam personalizacja!

Wykres

https://www.evergage.com/resources/ebooks/trends-in-personalization-survey-report/

Podrzucamy Wam kilka najlepiej sprawdzających się technik, dzięki którym możecie poprawić wyniki swoich kampanii:

Personalizacja stron www

Personalizacja contentu połączona ze spersonalizowanymi reklamami to duet idealny! Personalizacja może być zarówno kontekstowa (bazująca na lokalizacji czy rodzaju urządzenia z którego jest ona przeglądana) jak i behawioralna (powiązana z wcześniej przeglądanymi stronami) czy demograficzna ( na kanwie płci, wieku, wykształcenia etc). Dzięki temu trafiając na naszą stronę Klientowi mogą pokazać się wskazówki dojazdu do najbliższego sklepu. W zależności od pogody na stronie głównej może pokazać się inny set produktów (chociażby w trakcie ulewy – parasole i kalosze). Kiedy taka strona rozpozna, że przeglądamy ją na przestarzałym telefonie, może zaproponować nam zakup najnowszego modelu. Przykłady można mnożyć bez końca.

Chatboty

To świetny przykład dynamicznych, spersonalizowanych treści. Zastosowanie chatbota na Messengerze twojej marki zapewni użytkownikowi nie tylko spersonalizowaną interakcję. Po nawiązaniu kontaktu z marką, użytkownik może później od niej otrzymać np. krótką ankietę lub treści dostosowane do jego poprzedniego zapytania. A wszystko to bezkosztowo!

Pixele

Nie zapominajmy o Facebookowym Pixelu! Umieszczając go w kodzie naszej witryny www przenosimy nasze reklamy na Facebooku i Instagramie na nowy poziom! Pixel zbiera dane o użytkownikach naszej strony, dzięki czemu nasza kampania Facebookowa może później przypomnieć o porzuconym koszyku podczas porannego scrollowania social mediów lub polecać produkty komplementarne do tych, które klient wcześniej u nas zakupił.

Dane ze spersonalizowanych witryn – kopalnia wiedzy

Dzięki spersonalizowanym stronom internetowym nie tylko jesteśmy w stanie przekazywać internautom odpowiednie treści, ale także zbierać o nich informacje, dzięki którym nasze reklamy staną się lepiej dopasowane do odbiorców. Na podstawie customer journey możemy dopasować styl kolejnych kreacji reklamowych, polecane grupy produktów czy podstrony do wyświetlenia.

Personalizacja treści jest najlepszym przyjacielem Twojej marki w mediach społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi możliwości jej wykorzystania są niemal nieograniczone, a wyniki osiągane przy jej wykorzystaniu – dzięki dokładności i niemal idealnym dopasowaniu – spektakularne.