
Platformy Social Media w 2019 roku odkrywają nowe karty, które zdecydowanie warto wziąć do ręki i dobrze rozegrać nimi partię. Dlaczego? Otóż ta rozgrywka może zmienić cały wizerunek prowadzonej przez Was marki!
Świat Social Media jest bardzo dynamiczny. Wiele platform, w których rozwój nie wierzyliśmy, rozpędziło się z taką mocą, że nie sposób ich zatrzymać. Zatem, w co warto inwestować w tym roku? Na czym zawiesić oko? Co wprowadzić, a z czego zrezygnować na profilach firmowych? Sprawdźmy!
Z tego tekstu dowiesz się więcej o:
Pewnie zdążyliście już zauważyć, że na kontach firmowych na Facebooku pojawia się komunikat – otrzymuj więcej wiadomości i komentarzy na swojej stronie. Co to oznacza? Zdecydowany wzrost popularności wszelkich aplikacji do przesyłania wiadomości. Coraz więcej ludzi decyduje się na przenoszenie konwersacji, nawet z komentarzy pod publicznymi postami, na poziom prywatny, a to oznacza dla Social Media Managerów, że w tym polu można uzyskać większe zaangażowanie. Nie bójmy się przenosić reklam do Messengera, sprawdźmy rozwój reklam na WhatsAppie, Viberze i wielu innych aplikacjach, które służą do wysyłania wiadomości.
Wyżej wspomniany rozwój aplikacji typu Messenger spowodowany jest ogromną utratą zaufania wśród Użytkowników Social Media. Zwłaszcza po ogromnej wpadce serwisu Zuckerberga. Nie oszukujmy się, w XXI wieku wiemy już, że nie jesteśmy anonimowi w przestrzeni Internetu, ale pomimo to, nie chcemy przecież, aby nasze dane trafiły w ręce hakerów lub innych niepożądanych jednostek, prawda?
Ustawienia prywatności są niesamowicie istotnym elementem każdej platformy social media, dlatego też zróbmy wszystko, aby nasi followersi nie utracili tego zaufania na profilu, który obsługujemy. Jak to zrobić? Przekonajcie ich, że warto Wam zaufać. Robicie konkurs na Facebooku? Świetnie! Tylko nie zapomnijcie, aby zapewnić Waszych followersów o tym, że ich dane nie trafią w żadne inne ręce, poza tymi, które są niezbędne do przeprowadzenia konkursu, czyli, np.: do agencji, która obsługuje profil firmowy oraz do firmy kurierskiej, która dostarczy wygraną na podany adres.
Wpisy blogowe nadal będą efektywne w 2019 roku. Długie copy w postach wciąż może angażować followersów, ale… content idzie o wiele dalej, niż tylko słowo pisane. Video, podcasty i live stream będzie w tym roku dominował. Facebook zaktualizował swój algorytm z myślą o video, to właśnie ten rodzaj contentu widzimy obecnie częściej w swoim feedzie. Instagram wprowadzając w ubiegłym roku IGTV również idzie tym tropem, mocno stawiając na zaangażowanie contentem video, a więc to kwestia czasu, zanim podbije ono świat social media w tym roku.
Jak ugryźć ten trend? Inwestujcie w krótkie video z napisami, celując głównie w mobilną grupę użytkowników, ale również nie wadząc tym desktopowym. Wertykalne video na Snapchacie i w Insta Stories zyskują coraz większą popularność, co można również zauważyć po reklamach, które coraz częściej pojawiają się w tym formacie. Długie video z mocnym storytellingiem sprawdzą się również wśród użytkowników YT, Facebooka oraz IGTV – przekonajcie się sami, że Wasi followersi chcą czegoś więcej, niż kilku sekund video. Live stream, to również mocna opcja dla wielu platform SM, dzięki niemu pozwolicie swoim fanom być bliżej marki, a to spowoduje, że przywiążą się do niej jeszcze bardziej, niż obecnie, serio.
Czyli nic innego jak rozszerzona rzeczywistość. Jak dodacie do tego Social Media uzyskacie mieszankę wybuchową, dlaczego? Ponieważ to niesamowita frajda! Przekaz marki dzięki AR jest o wiele bardziej angażujący, zabawny i atrakcyjny. Jeśli np.: prowadzicie sklep internetowy i sprzedajecie dodatki typu okulary słoneczne wyobraźcie sobie, jaką zrobicie rozrywkę swoim followersom, kiedy pozwolicie im je przymierzyć online, na podobnej zasadzie, jak działają efekty w kamerze Messengera. Brzmi, jak świetne rozwiązanie, prawda?
Obecnie już są prawie wszędzie! Content nastawiony wyłącznie na wizualne efekty, w formacie wertykalnym, który jest widoczny do 24h od momentu publikacji przyszedł do nas ze Snapchata, jednakże to Instagram sprawił, że stał się globalnym trendem wśród ludzi z każdej grupy wiekowej. W drugiej połowie 2018 roku marketerzy również odkryli potencjał stories i coraz chętniej inwestują w tym obszarze swoje pieniądze, zwłaszcza, że efekty kampanii są naprawdę owocne. Stories to trend, który zdecydowanie warto wprowadzić w życie marki, tym bardziej, że są bardzo łatwe do utworzenia, angażujące, zabawne, nie trwają długo i prezentują się wiarygodnie.
Co oznaczają te wszystkie trendy dla Social Media Managerów? Przede wszystkim musicie zrozumieć swoich followersów i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Rzućcie okiem jeszcze raz na strategię obecności marki w social media – może czas wprowadzić nowości, z czegoś zrezygnować? Inwestujcie w swój czas i budżet w nowe narzędzie i technologie – bądźcie innowacyjni, ale nie zapominajcie o tym, co się sprawdziło. I najważniejsze – róbcie, co możecie, aby budować zaufanie pomiędzy marką, a followersami w każdej kampanii!
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.walczak@skivak.pl