
Popularne platformy społecznościowe jak Vine, Instagram i Snapchat wymusiły na użytkownikach tworzących wideo skrócenie przekazu, ponieważ udostępniony materiał w zależności od platformy może trwać od 1 do 30 sekund. Pytanie brzmi: jak zastosować te kanały komunikacji dla branży FMCG?
To co w praktyce zajmuje niekiedy godziny dzięki metodzie poklatkowej możemy przedstawić w skondensowanej formie i udostępnić szerszej grupie odbiorców w formie krótkiego filmiku. Ma to swoje plusy, ponieważ w natłoku contentu, który użytkownik widzi w kanałach social media, nie ma czasu na przeglądanie długich filmów, chyba, że są to śmieszne kotki.
Branża FMCG jest doskonałym przykładem jak realizować cele marketingowe tą metodą, przecież już ugotowanie makaronu zajmuje około 10 minut i nie należy to do najbardziej angażującego contentu. Sposób na to znalazło kilka firm, blogerów, znanych kucharzy i innych tworów spod hashtaga #foodporn. Jednym z najgłośniejszych przykładów jest TASTY by Buuzfeed Video. Kilkudziesięciosekundowe filmiki przedstawiające proste przepisy, które są zdecydowanie #foodporn.
Po niecałej minucie spędzonej na obejrzenie filmiku mam ochotę siedzieć w kuchni i przez następne 3 godziny, by spróbować tych przysmaków. Pewnie nie tylko ja, bo na tą chwilę FanPage TASTY ma ponad 56 milinów like’ów.
Jako przykład z naszego podwórka, może być Lubella, która metodę wykorzystuję w komunikacji ATL linii Lubella Uwielbiam.
Także wszystkie reklamy marki Książęce – piwa produkowanego przez Kompanię Piwowarską są kręcone tą metodą:
Powyższe przykłady różnią się od siebie, więc nie ma jednej stosownej strategii wykorzystania tej metody. Bawcie się i kombinujcie, a nam niech leci ślinka.
Źródło zdjęcia wyróżnionego: http://ebobas.pl/galerie/zobacz_zdjecie/115834