Live streaming – trend, który nie przeminie

Live streaming – trend, który nie przeminie

Live streaming to trend, który z pewnością szybko nie wygaśnie. Treści video są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych, nie tylko przez algorytmy platform społecznościowych, ale również przez nas samych.

  • Skivak
  • 02.04.2020
  • 3 minuty

Dlaczego live streaming jest taki popularny? Przyjrzyjmy się temu zjawisku.

Wideo trend

To forma wideo marketingu, która opiera się na transmisji w czasie rzeczywistym. Taka transmisja może się odbywać nie tylko w mediach społecznościowych, ale również za pośrednictwem wielu aplikacji z różnych źródeł. Obecnie istnieje wiele narzędzi umożliwiających transmisję live – Persicope lub Meerkat od Twittera, Facebook Live Video, Instagram Live, YouTube, Google Hangouts.

Jak wykorzystać live streaming?

To ogromna szansa dla marek, aby zbudować kreatywne formy komunikacji ze swoimi fanami, a także aby zyskiwać lepsze zasięgi. Dzięki prowadzeniu transmisji live zyskujemy większe zainteresowanie treścią publikowaną przez markę, a także możemy zbliżyć się do naszych fanów. Dzięki relacjom z wydarzeń możemy dzielić się również emocjami, które nam towarzyszą podczas eventu, tworząc webinar live mamy możliwość interakcji na żywo w trakcie naszego szkolenia, wykorzystując live streaming w personal brandingu podtrzymujemy relację z fanami. Przykładów wykorzystania live streamingu może być wiele – wszystko zależy od tego, co chcemy w nim przekazać oraz jaki osiągnąć cel.

ręka trzymająca komórkę

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Korzyści live streamingu

Przyglądając się statystykom, wiemy, że live streaming stanowi ponad 2/3 całego ruchu internetowego i oczekuje się, że w 2020 roku jeszcze wzrośnie o 82% (źródło). Wartość tej branży wzrośnie do 2021 roku o 70,05 mld dol., a sama popularność hasła „Facebook Live Stream” już wzrosła od 2015 roku o 330%. Aż 80% fanów marki woli oglądać transmisję live, niż czytać firmowego bloga, a 82% preferuje również tę formę komunikacji niż czytanie postów marki w social media.

Dzięki wdrożeniu live streamingu do strategii komunikacji marki możemy podnieść zasięgi i zbudować autorytet w zakresie np.: szkoleń lub zdobyć więcej fanów, dzięki relacjom z eventów rozrywkowych, a co za tym idzie – podnieść sprzedaż biletów na następne wydarzenie.

Co jest najchętniej oglądane?

Transmisje z wydarzeń na żywo, to najchętniej oglądany content przez użytkowników w Internecie, aż 56% twierdzi, że to przyciąga ich najbardziej, na drugim miejscu są konferencje i wystąpienia prelegentów, które ogląda chętnie aż 43% użytkowników Internetu. W tej kategorii znajdziemy również koncerty, wydarzenia oraz festiwale, które przyciągają tłumy przed ekrany urządzeń (źródło).

Warto również nie ignorować pakietu VIP, w którym możemy zaoferować fanom m.in. backstage, w trakcie którego zobaczą przygotowania lub swoją ulubioną gwiazdę za kulisami.

monitor z odpalonym youtubem

Photo by Kon Karampelas on Unsplash

Edukacja

Nie zapominajmy o bardzo wartościowym aspekcie live streamingu, czyli edukacji. Dzięki tej formie przesyłania komunikatu wiele osób może sobie pozwolić na podjęcie nauki w szkole wyższej, a firmy mogą organizować szkolenia zarówno dla swoich pracowników, jak i klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat oferowanych produktów lub usług.

Influcener marketing kocha live streaming!

Influencerzy wykorzystują w swoich kanałach social media bardzo często wszelkie formy transmisji live, a to z kolei kusi marki, które podejmują współpracę z wybranymi influencerami. Transmisje z wydarzeń organizowanych przez brand, które udostępniane są na kanałach influencera cieszą się bardzo dużą popularnością, tak samo jak zorganizowanie konkursu, w którym nagrodą do zgarnięcia jest shopping z ulubioną trendsetterką, która udostępni relację z zakupów na swoim stories na IG – marzenie niejednego użytkownika Internetu!