
Kluczem do odniesienia sukcesu w mediach społecznościowych jest tworzenie ciekawych postów, które powodują interakcję użytkowników. Jakie trendy powinniśmy wykorzystać, aby tworzyć angażujące treści na nasze firmowe profile?
Analizując zeszłoroczne wyniki treści, ich najbardziej popularnym typem były filmy video. To trend, który utrzymuje się na rynku od dobrych kilku lat – i nic nie zapowiada aby ta tendencja miała się odwrócić. Algorytmy Facebooka kładą duży nacisk na użycie tego formatu przez użytkowników i premiują ten typ posta wysokimi wynikami organicznymi.
Potwierdzają to badania wykonane przez BuzzSumo: posty video angażowały użytkowników średnio o 59% bardziej niż pozostałe posty. Choć wielu użytkowników nadal uważa obrazy za typ postów osiągających najlepsze wyniki, to badanie zdecydowanie obala to twierdzenie: video okazuje się być od nich lepsze o 73%.
Firmy coraz częściej starają się wykorzystywać video w swoich kampaniach, pomimo że nie jest to najtańszy i najszybszy w produkcji format. Systematyczne dodawanie tego typu treści potrafi jednak zrekompensować nakłady pracy wynikami i poprawia parametry profilu związane z zasięgami posta i zaangażowaniem fanów.
Pytanie o to, kiedy najlepiej publikować posty na profilach pojawia się właściwie od samego początku istnienia firmowych profili Facebookowych. Niestety nie ma na to złotej rady – pamiętajmy, że każda społeczność zbudowana wokół facebookowego profilu ma swoją własną charakterystykę. Nie można sztywno trzymać się zasady 9:00-11:00, bo być może Wasi fani są najbardziej aktywni w weekendy w godzinach popołudniowych.
Odpowiedzi na to pytanie nigdy nie znajdziemy w ogólnych badaniach, a raczej w statystykach naszego profilu oraz analizie testowych postów przeprowadzonej przez profesjonalnego Social Media Managera.
Bazując na badaniach BuzzSumo, najlepsze posty to te, których długość nie przekracza 50 znaków. To pokazuje, jak dużą wagę należy przykładać do chwytliwego tekstu, który musi przykuć uwagę naszego odbiorcy w zaledwie kilka sekund. W przeciwnym razie wyprodukowane przez nas treści przepadną gdzieś w czeluściach newsfeeda.
Jeśli chodzi o posty video – tu najlepiej sprawdzają się te o długości między 3- 3,5 minuty. Jeśli widz zostanie z nami przez pierwsze 45 sekund trwania filmu, mamy duże szanse, że zostanie z nami do samego końca oraz zaangażuje się poprzez zostawienie reakcji czy komentarza pod promowanym postem.
Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.adamczyk@skivak.pl