
Facebook, to miejsce, w którym tworzymy własne społeczności, w którym mamy z nimi nieustanny kontakt, dzielimy się cennymi momentami z życia, pytamy o porady, aktualizujemy statusy, wrzucamy zdjęcia i filmiki. Jak to zjawisko wykorzystać w prowadzeniu strony firmowej na Facebooku? Podpowiadamy!
Każda strona firmowa na Facebook ma swoich fanów i obserwujących. Niektórzy z nich są bardziej aktywni na jej profilu, inni mniej, a inni… po prostu ją obserwują. Nie mniej jednak, oni wszyscy tworzą społeczność marki i chcą być bliżej niej, wiedzieć co u niej słychać, a także móc wejść z nią w interakcję.
Dla marki również ta społeczność jest ważna. W końcu kryją się w niej jej klienci, partnerzy, pracownicy, potencjalni pracownicy, a także fani. To właśnie oni posiadają dokonują zakupu, recenzują, a także komentują, czy dają swoje polubienia pod postami. Jak to wykorzystać, poza standardowymi środkami komunikacji na fanpage?
Chcąc budować trwałą relację z fanami naszej marki, powinniśmy zawsze dokładnie ich słuchać, obserwować ich działania, wyciągać wnioski i nie bać się rozmawiać. Prowadząc fanpage mamy określone działania, które wynikają ze strategii komunikacji – wiemy, co postować, jak to robić i w jaki sposób prowadzić całą komunikację, aby była satysfakcjonująca dla każdej ze stron. Jednakże, powinniśmy również zadbać o to, aby nasi followersi mieli zawsze możliwość wypowiedzenia się w dogodnym dla siebie czasie i warunkach, nie tylko w komentarzu pod postem, wiadomości prywatnej, czy recenzji. I tu z pomocą przychodzą grupy na facebooku – przestrzeń doskonała dla komunikacji, ale także budowania bliższej relacji marki z jej fanami.
Grupy na Facebooku to miejsce idealne dla fanów, którzy sami mogą wrzucać posty, zadawać pytania, tworzyć ankiety, itd. na temat związany z waszą marką. To również doskonała szansa na zebranie user generated contentu, który dalej możecie rozprzestrzeniać na swoich oficjalnych kanałach w social media.
Nie bójcie się tego, że w grupie będzie panował chaos i nie będziecie w stanie zapanować nad tym, co się w niej dzieje. Możecie stworzyć zasady grupy, które będą służyć zarówno adminom i moderatorom ( i w razie czego, będą również stanowiły podstawę do ukrycia lub skasowania negatywnych wypowiedzi), ale również użytkownikom grupy.
Pamiętajcie o tym, że grupa powinna być tematyczna, w końcu w jakimś celu powstała, prawda? ☺ Najlepiej, żeby jej temat dotyczył bezpośrednio Waszej marki, np.: jeśli prowadzicie fanpage marki, która posiada produkty żywieniowe, wówczas doskonałym pomysłem na temat przewodni dla grupy, będą przepisy, a jeśli to kosmetyki – może dotyczyć porad o makijażu lub dbania o skórę.
Jeśli już macie pomysł na temat przewodni dla swojej grupy, załóżcie ją jako strona, zaktualizujcie informacje, dodajcie zdjęcie i tu duży profit od facebooka – możecie zaprosić wszystkich followersów, do dołączenia do niej.
Proponujemy Wam nie opracowywać content planów dla publikacji w grupie, idźcie na żywioł, czytajcie, obserwujcie, pytajcie i wyciągajcie wnioski ☺ Wasi fani będą mieli idealną przestrzeń do wypowiedzi na temat Waszych produktów lub usług, a i Wy będziecie mogli wejść z nimi w aktywny dialog.