Czy Instalike’i przestaną mieć znaczenie?

Czy Instalike’i przestaną mieć znaczenie?

Instagram testuje rozwiązanie, które ukryje ilość polubień pod postami. W jaki sposób wpłynie to na rozwój serwisu? Czy polubienia na Instagramie przejdą do lamusa?

  • Skivak
  • 23.05.2019
  • 6 minut

Funkcja została zauważona przez code hunterkę Jane Wong. Według niej, Instagram chce zmusić swoich użytkowników do skupienia się na jakości publikowanego contentu, nie na ilości polubień pod poszczególnymi postami. Jedyną osobą, która będzie mogła podejrzeć ilość serduszek pod danym zdjęciem będzie publikujący daną treść.

 

 

Sprawę postanowiło sprawdzić The Verge, które zapytało serwis, czy faktycznie testuje takie rozwiązania. Odpowiedź była negatywna, jednak z informacją, że serwis od dawna zastanawia się nad sposobami na zmniejszenie presji contentowej na Instagramie.

 

Szczegóły testu wyszły na jaw w drugiej połowie kwietnia, o czym napisał brytyjski The Independent. Chodzi tu o zmianę w prawie Wielkiej Brytanii, która ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo dzieci w Internecie. O zmianę zaapelowało brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) – zgodnie z ich zaleceniami Instagram i Snapchat powinny wyłączyć wyświetlanie ilości polubień, gdyż zachęca to młodych ludzi do częstszego publikowania postów i popadania w uzależnienia od urządzeń elektronicznych.

 

Instagram już wcześniej wdrażał rozwiązania mające za zadanie ochronę najmłodszych w swoim serwisie, We wrześniu zeszłego roku, we współpracy z takim instytucjami jak Scholastic, ConnectSafely czy National Alliance for Mental Illness (NAMI) opublikował poradnik dla rodziców, który tłumaczył im kwestie związane z zarządzaniem prywatnością oraz podpowiedzi, w jaki sposób rodzice mogą rozmawiać ze swoimi dziećmi na temat korzystania z portalu.

 

Bez względu na to, czy opisywane zmiany wejdą w życie na stałe, pamiętajmy o tym by content publikowany na naszych profilach (przede wszystkim – tych firmowych) był dla odbiorców wartościowy i angażujący. Jeśli szukasz pomysłu na to, w jaki sposób poprowadzić taki profil – odezwij się do nas na digital@skivak.pl