Co nowego w Social Media? Trendy i prognozy na najbliższe miesiące.

Co nowego w Social Media? Trendy i prognozy na najbliższe miesiące.

Świat mediów społecznościowych nieustannie pędzi w poszukiwaniu coraz lepszych sposobów na to, aby przyciągnąć do siebie jeszcze większą liczbę użytkowników. Jak wyglądały te starania? Jakie są trendy i prognozy na najbliższe miesiące? Sprawdźmy.

  • Skivak
  • 19.06.2019
  • 4 minuty

Na początku roku pisaliśmy o tym, jak zapowiadają się trendy na ten rok w social media (zobacz tutaj) i jaki kierunek obierają giganci platform społecznościowych na rynku. Jak wygląda sytuacja w połowie roku? Co ma największą siłę przebicia, co najmocniej oddziałuje na followersów, a co okazało się być fałszywym alarmem?

In-the-moment content

Niewątpliwie ciekawym ruchem ze strony Facebooka i Instagrama jest postawienie wszystkiego na content typu tu i teraz. Obecnie najlepiej prezentują się Stories zarówno na jednej, jak i na drugiej platformie. Użytkownicy nie tylko coraz chętniej je oglądają, ale również coraz chętniej je dodają, aktywnie relacjonując każdy moment ze swojego dnia codziennego. Nie tylko osoby prywatne, ale również firmy dbają o publikowanie jak największej ilości Stories na swoich kanałach społecznościowych. Dlaczego tak się dzieje? Otóż tego rodzaju content jest łatwy do utworzenia, dociera bardzo szybko do społeczności, a także… jest swego rodzaju zabawą. Możliwości, jakie dają nam obecnie stories są ogromne! Naklejki, gify, ciekawe efekty wizualne, interaktywność, AR, to wszystko uatrakcyjnia naszą formę przekazu, i choćby ze zwykłego zdjęcia jesteśmy w stanie (w formie stories) udostępnić oryginalny content z fajnymi efektami.

most gadżet ręka

 

User generated content

Konta firmowe w mediach społecznościowych, które chętnie dzielą się contentem od swoich fanów… zyskują na popularności! Dzieje się tak,  ze względu na to, iż tego rodzaju treści cieszą się dużym zaangażowaniem followersów, a dodatkowo podbijają zasięgi organiczne. Warto zatem dalej iść w tym kierunku i namawiać fanów do tworzenia i dzielenia się contentem, który nawiązuje do marki w sposób bezpośredni lub pośredni i udostępniać go na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Laptop na kolanach

 

Social media to inwestycja

Ten trend z pewnością mniej ucieszy właścicieli kont biznesowych w mediach społecznościowych, ale nie da się ukryć, iż rośnie w siłę. Mowa o reklamach. Zdawać by się mogło, iż ta studnia nie ma dna i niestety jest to prawdą. Obserwując obecnie zasięgi organiczne, widzimy, że są one coraz niższe i coraz mniej wartościowe. Firmy stają przed ogromnym wyzwaniem, żeby pozyskać nowych followersów, czy chcąc podnieść zasięgi bez inwestowania w treści, muszą się sporo nagimnastykować, a i tak pomimo włożonego w tę gimnastykę wysiłku, efekty mogą być mizerne. Ale nie martwcie się! Są na to sposoby również 😉 Jednakże, radzimy Wam, nie zamykajcie się na reklamy w mediach społecznościowych, działajcie, twórzcie oryginalne kreacje, a z pewnością przyniesie Wam to oczekiwane efekty.

laptop kubek myszka długopis aparat na biurku

Co z tymi influencerami?

Zdawać by się mogło, że bańka mydlana pękła i przed nami początek końca trendu influencer marketingu. Spokojnie. Nic takiego się nie dzieje. Marki nadal chętnie współpracują z influencerami, ale także z mikroinfluencerami, którzy stali się równie wartościowi, ze względu na silniejsze powiązanie emocjonalne ze zwykłym użytkownikiem. W Social Media nadal cenione są opinie innych użytkowników oraz doświadczenia pozakupowe, których już nie musimy przeżywać subiektywnie, lecz obserwujemy ich przebieg u innych, w tym mikroinfluencerów oraz influencerów.

aparata kanapka kobieta robiąca zdjęcie