CSR w czasie pandemii – case studies

CSR w czasie pandemii – case studies

Pandemia zmieniła oblicze biznesu. Podczas, gdy wiele firm wciąż doświadcza trudności z funkcjonowaniem, dostarczaniem swoich usług, sprzedażą produktów czy wyzwaniami intensywnej cyfrowej transformacji (m.in. prowadzenia komunikacji marketingowej wyłącznie online), znajdziemy też wiele chlubnych przykładów firm, które czynią dobro, pomagając w walce z wirusem.

  • Emilia Seweryn
  • 08.05.2020
  • 8 minut

O pierwszych reakcjach marek, głównie w sferze wizualnej, ale również działań CSR-owych pisaliśmy tutaj. W tym tekście skupiamy się na wybranych działaniach firm z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, aby pokazać ich różnorodność oraz zainspirować inne organizacje do działania. My jako agencja Skivak również zaangażowaliśmy się w pomoc, korzystając z zasobów, które mamy: talentów strategicznych i koncepcyjnych oraz kreatywnego zespołu projektantów. W ramach autorskiej akcji #ContentForGood nieodpłatnie wspieramy naszych klientów i powiązane podmioty – w działaniach społecznych.

#ContentForGood – Skivak

Nie produkujemy przyłbic ochronnych. 👨‍⚕️
Nie szyjemy maseczek. 😷
Nie opracowaliśmy szczepionki. 💊
Ale nie znaczy to, że nie możemy pomóc.

Na co dzień produkujemy content i właśnie tak chcemy wesprzeć naszych klientów, rozpoczynając akcję #ContentForGood 🙌

🦸🏻‍♀️For Good – dla dobra – taki, który pomaga w trudnych czasach.
🦸🏻‍♀️For Good – taki, który zostaje z człowiekiem na dobre, bo tylko dobry content przynosi efekty.

W ramach akcji #ContentForGood bezpłatnie zrealizujemy (lub stworzymy) inicjatywy społeczne naszych klientów. Oferujemy wsparcie kreatywne, strategiczne i biznesowe.
Chcesz zrobić z nami coś dobrego?

Napisz do nas!👇

Opublikowany przez Skivak Środa, 22 kwietnia 2020

 

Magnolia Park

W trakcie pandemii galeria – pomimo czasowego zamknięcia – była i jest widoczna. Aby podziękować pracownikom służbie zdrowia, którzy na co dzień stawiają czoła wirusowi, Magnolia Park postawiła na komunikację outdoor. W pięciu miejscach w całym Wrocławiu, w tym naprzeciwko szpitala – zawisły billboardy z wyrazami uznania dla medyków. Galeria z inicjatywy swojego najemcy wspiera też akcję crowfundingową na rzecz zbilansowanych posiłków dla seniora, w celu wzmocnienia odporności tej grupy wiekowej.

po lewej stronie zdjęcie lekarzy, po prawej białe tło i napis: dziękujemy, że jesteście z nami

Kraków Airport

Również krakowski port lotniczy, choć nie może świadczyć swoich usług, aktywnie przystąpił do działań prospołecznych, przekazując środki ochrony osobistej oraz dezynfekcji dla grup najbardziej narażonych na skutki koronawirusa – seniorów w domach opieki społecznej, dzieci ze Szpitala Uniwersyteckiego w Prokocimiu oraz OSP w powiecie krakowskim.

#KrakowAirport pamięta o tych, którzy potrzebują pomocy.

▶️ W okresie Świąt Wielkanocnych przekazujemy maseczki,…

Opublikowany przez Krakow Airport Czwartek, 9 kwietnia 2020

 

Ponadto spółki z grupy kapitałowej Kraków Airport dostarczały posiłki dla bohaterów – lekarzy ze Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz strażaków, harcerzy, gospodyń wiejskich i sióstr zakonnych wspierającym walkę z wirusem.

Opublikowany przez Krakow Airport Środa, 1 kwietnia 2020

Raben Group

Każdy kryzys to jednocześnie ogromna szansa do weryfikacji swoich możliwości i umocnienia relacji z klientamitak działa Raben Group w czasie pandemii, organizując charytatywne transporty drogowe ze środkami ochrony osobistej.

Pod koniec kwietnia Raben Group –  w ramach współpracy z Lions Club Poznań Pillory –  dostarczył sprzęt medyczny (ponad 57 ton środków ochrony osobistej o łącznej wartości 20 mln złotych przekazanych fundacji Lekarze Lekarzom przez Kulczyk Foundation) do izb lekarskich, który następnie był dystrybuowany do szpitali, przychodni i gabinetów w całej Polsce. Jedna ze spółek grupy Raben – Fresh Logistics – dostarczyła również ponad 12 tys. gotowych dań mięsnych i rybnych od Grupy Kapitałowej Graal do szpitali oraz trójmiejskich Banków Żywności.

Raben Group – COVID-19

In the last few days we had a great pleasure to cooperate with Lions Club Poznań 1990 Pillory in order to organize charitable road transport of medical equipment purchased by the Doctors for Doctors Foundation operating under the auspices of the Supreme Medical Chamber as part of the support campaign for the fight against COVID-19 on the front line.

The equipment of the total value of PLN 20 million donated by the Kulczyk Foundation to the Doctors for Doctors Foundation is over 57 tonnes of personal protective equipment, which, through Raben Group, has been distributed to Medical Chambers and then to hospitals, clinics and doctor’s surgeries throughout Poland 🤩

As part of this cooperation, the company supplied 1 million surgical masks, 1.5 million FFP2 N95 masks and 100,000 suits, visors and goggles each 😷 The goods were brought from China to Poznań at the end of April on board four LOT Cargo planes.

Raben Logistics Polska, in cooperation with soldiers, transloaded the goods, which then went to the Group’s distribution centre in Gądki near Poznań, from where they were distributed to Medical Chambers all over the country 👏👏

Opublikowany przez Raben Group Czwartek, 30 kwietnia 2020

 

Hicron

Realizowany przez Uniwersytet Stanforda projekt Folding@Home bada procesy zwijania białek, aby określić funkcje, jakie może ono pełnić w organizmie. Podczas pandemii zespół koncentruje się na białkach wirusa SARS-CoV-2. Wyjątkowość programu polega na wykorzystywaniu mocy obliczeniowej setek tysięcy komputerów osobistych z całego świata, które łączą się z serwerami znajdującymi się na Uniwersytecie Stanforda, skąd pobierają dane do obliczeń i dokąd odsyłają wyniki. Hicron włączył się w projekt Folding@Home, poprzez akcję „poMOCbohaTECHom!” oraz inicjatywę #polskavscovid19 zapoczątkowana przez Grupa iCEA, przekazując trzy serwery do dyspozycji badaczy.

grafika z napisem pomoc bohatechrom

Circle K, BP Polska, Shell

Najpopularniejsze stacje benzynowe jednoczą się w akcji, dzięki której pracownicy służb – pogotowia, straży pożarnej, policji, wojska, straży miejskiej i straży granicznej – mogą bezpłatnie otrzymać gorące napoje. Jest to forma podziękowania dla tych, którzy każdego dnia walczą na pierwszej linii frontu i cieszy się znaczną popularnością. Dla przykładu Circle K pokrzepiło kawą już milion bohaterów.

grafika reklamująca bezpłatną kawę od circle K

Bank BNP Paribas

Pandemia i zamknięcie szkół przeniosły edukację do świata online, co może stanowić barierę dla dzieci z najuboższych rodzin lub placówek opiekuńczo-wychowawczych. Tu wsparcia udzielił m.in. Bank BNP Paribas, przekazując 150 bankowych komputerów do organizacji partnerskich banku i Fundacji BNP Paribas, stypendystów Programu Klasa oraz potrzebujących szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, z którymi współpracują bankowi wolontariusze. Bank sfinansował także zakup 1,5 tys. testów oraz 20 tys. maseczek dla służby.

Grupa PZU

Nowatorską formę przyjęła akcja Grupy PZU, której pracownicy zorganizowali zbiórkę na zakup namiotów barierowych. Te stworzone przez dr Marcina Kaczora z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego namioty szczelnie odgradzają chorego od otoczenia, chroniąc tym samym inne osoby przed zakażeniem. – Namiot barierowy umożliwia całkowite odseparowanie się od wirusów i zapobiega rozprzestrzenianiu się pandemii. Jego powłoka chroni inne osoby przed zakażeniem, a jednocześnie pozwala lekarzom na przeprowadzanie wszystkich niezbędnych zabiegów medycznych – opowiada twórca.

Do akcji włączyli się pracownicy ze wszystkich spółek z Grupy PZU, w tym PZU, PZU Życie, Banku Pekao, Alior Banku i LINK4. Do każdej zebranej przez pracowników złotówki spółki dołożą drugą. Grupa PZU pomaga również przez przekazanie szpitalom 900 opasek życia, które – monitorując podstawowe parametry życiowe pacjentów – alarmują personel medyczny w przypadku zagrożenia.

Żabka Polska

Gdy zapadły rządowe decyzje o przymusie zakrywania nosa i ust, ograniczona dostępność i wywindowane ceny maseczek budziły grozę. Szybką i społecznie odpowiedzialną reakcją sieci Żabka było wprowadzenie do sprzedaży jednorazowych maseczek w niskiej cenie pozbawionej zysku dla sieci. W sumie Żabka Polska rozdysponowała 30 mln maseczek. Istotne było też zaangażowanie 4,5 mln zł na działania związane z zagrożeniem epidemicznym oraz wiele codziennych akcji związanych z dostawami środków spożywczych (m.in. dostawy kanapek i dań gotowych dla Poznańskiego Centrum Sanitarno-Epidemiologicznego).

Polski biznes jednoczy się w obliczu koronawirusa, gdyż ten dotknął nas wszystkich. Firmy działają na miarę swoich możliwości, akcji w całej Polsce jest sporo, dlatego nie sposób wymienić tu i szerzej opisać wszystkich działań CSR. Pokazane akcje są wyjątkowe, budzą wdzięczność i pokazują, że biznes nie jest obojętny na los najbardziej potrzebujących.