Nowe formaty dla reklamodawców na LinkedIn

Nowe formaty dla reklamodawców na LinkedIn

Według najnowszych informacji, platforma LinkedIn pracuje nad własną funkcją „lookalike audiences”, która pozwoli reklamodawcom kierować reklamy do użytkowników o profilach podobnych do ich obecnych Klientów.

  • Skivak
  • 19.03.2019
  • 2 minuty

Reklama na LinkedIn – prognozy 2019

Choć LinkedIn pod względem nowości w serwisie może wydawać się użytkownikom nieco opóźnionym względem takich platform jak Facebook czy Twitter – nie da się ukryć, że ostatnimi czasy wprowadził wiele nowych funkcji, które przyciągnęły uwagę firm i reklamodawców. Skutkiem tych działań są wyniki raportu przeprowadzonego dla Digiday, z których wynika, że reklamodawcy planują w tym roku zwiększać swoje nakłady na płatne kampanie na tej platformie, nawet kosztem przerzucenia budżetu z Facebooka czy Twittera. 

wykres zmiany wydatków na Linkedin w 2019r.

Menadżer kampanii na LinkedIn – nowości

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, LinkedIn wprowadził wiele nowych formatów reklamowych, takich jak sponsorowane video, reklamy karuzelowe czy ostatnio wprowadzone Interest Targeting, czyli dodatkową opcję w panelu Campaign Managera, która umożliwia kierowanie reklam bazujące na zachowaniu użytkowników w serwisie (publikacje, content z którym dana osoba wchodzi w interakcje itp.). Kolejnym krokiem mają być Lookalike Audiences, czyli profilowanie reklam na osoby podobne do obecnych klientów danej marki.

Lookalike Audiences – jak to będzie działać?

Dzięki nowej funkcji, targetowanie reklam miałoby się odbywać na podstawie doświadczenia zawodowego, posiadanych kwalifikacji czy stanowiska w firmie. Z podobnych mechanizmów korzysta obecnie Facebook, jednak opierają się on na zdecydowanie mniej szczegółowych danych na temat użytkownika. Biorąc pod uwagę dane, jakie agreguje LinkedIn, potencjał tego narzędzia może być ogromny. Wprowadzenie Lookalike Audiences na LinkedIn może być jednym z najważniejszych wydarzeń 2019 roku w temacie efektywnego targetowania reklam.

Do tej pory czynnikiem, który często hamował firmy przed wprowadzeniem płatnych kampanii na profile marki na LinkedIn były często duże koszty takiej promocji (w porównaniu chociażby do Facebooka czy Instagrama). Wprowadzenie Lookalike Audiences może ośmielić marki do inwestowania w tę platformę, ponieważ wygląda na to że reklamy ustawiane przy pomocy tej funkcji będą trafiały dokładnie do grupy docelowej i przynosiły wysoką stopę zwrotu.

 

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.adamczyk@skivak.pl