Instagram checkout – zakupowa rewolucja!

Instagram checkout – zakupowa rewolucja!

Zakupy bezpośrednio na Instagramie, bez konieczności przechodzenia do witryny www. Płatność bezpośrednio w aplikacji, poprzez podpiętą kartę płatniczą. Dla użytkownika – szybsze i bezproblemowe zakupy. Dla sprzedawcy – niższy koszt konwersji z Instagrama. Czy to się przyjmie? Ruszyły testy nowej funkcji Instagram Checkout!

  • Skivak
  • 29.03.2019
  • 2 minuty

Jak to działa?

Użytkownik dodaje do swojego profilu kartę płatniczą lub swoje konto PayPal. Uzupełnia też profil o preferowane dane potrzebne do dostawy danego produktu. Kiedy zobaczy post z oznaczonym produktem – wystarczy, że kliknie w otagowany produkt i wybierze opcję „checkout with Instagram” aby zrealizować zakup danej rzeczy.

Ile to kosztuje?

Zdecydowanym plusem tego rozwiązania jest fakt, że Instagram ponosi odpowiedzialność za zakupy i w razie jakiegokolwiek problemu z zamówieniem i zwrotu pieniędzy przez sprzedawcę – zwróci użytkownikowi koszt produktu i jego wysyłki. Marka pokrywa koszty korzystania z rozwiązania Instagram Checkout, zatem użytkownik aplikacji nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Jedynym potencjalnym zagrożeniem dla tego rozwiązania jest to, że użytkownicy nie do końca zaufają aplikacji i będą chcieli podpiąć pod nią swoją kartę płatniczą i udostępnić serwisowi dane rozliczeniowe. Patrząc na to z drugiej strony – ten sposób płatności z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, a Instagram aby wzmocnić zabezpieczenie naszych danych umożliwi włączenie opcji podania kodu PIN przed finalizacją każdego zakupu w aplikacji.

Testy trwają!

Od dziś, dzięki platformie w Stanach Zjednoczonych można robić zakupy na profilach Adidas, Anastasia Beverly Hills, Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, Huda Beauty, H&M, KKW Beauty, MAC Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, Oscar de la Renta, Outdoor Voices, Ouai Hair, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker i Zara. Testy potrwają do końca 2019 roku. Na razie dzięki Instagram Checkout można dokonywać zakupu pojedynczych produktów, ale w przyszłości ma się to zmienić i będziemy mogli zapełnić nasze koszyki do pełna. Facebook planuje, że do końca 2020 roku będzie to miało duży wpływ na wzrost ich przychodów z reklam.

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.adamczyk@skivak.pl